Küçük işletmelerin en iyi tercihi…

Comport Start Ön Muhasebe Programı, küçük ölçekli ve yeni kurulan işletmeler için ideal olup Comport Ticari Programlar serisinin başlangıç programıdır.

Giriş seviyesindeki bu ürün ile zorlanmadan şirketinizin hesaplarını tutabilir, hiçbir eğitim almamış personelinize dahi kullandırabilirsiniz.

Gereksiz ayrıntılar ile boğuşmayın.

Comport Start Ön Muhasebe Programı sizi gereksiz ayrıntılar ile boğuşmaktan kurtarır ve işletmenizin hızlı bir şekilde düzenli ön muhasebe sistemine geçirilmesini sağlar.

Üstelik ileride firmanız büyüdüğünde ve iş hacmi artıp daha ayrıntılı ve otomatizmaya sahip bir programa ihtiyacınız olduğunda hiçbir verinizi kaybetmeden Comport Plus ön muhasebe programı gibi daha yetenekli daha üstün bir ürüne hemen geçebilirsiniz.

Birçok programda daha üst seviyede bir programa geçildiğinde yaşanan veri kaybı ve verileri yeniden girme gibi problemler, Comport paketleri arasında geçişte hiçbir zaman yaşanmaz.

Yapılan en büyük yanlış

Yeni kurulan işletmelerin veya ilk defa bir ön muhasebe programı kullanacakların yaptıkları en büyük hata tamamen ücretsiz program dağıtımı yapan şahısların programlarına yönelmektir.

Genelde ortada Limited veya Anonim şirket olmadığı için verileriniz güvende olmayacaktır.

Verileriniz para kazanmak amacı ile başka firmalara satılabilir veya ayarlanmış bir tarih ile ücretsiz programınız aniden çökebilir. Karşınızdaki kişi/kişiler bu yolla para kazanan ve firma olmayan kişiler olmayabilir.

Demo sürümü kullanmadan satın almak

En büyük ikinci yanlıştır. Hem size hem de yazılım firmasına zarar verir. Sadece fiyatına bakarak aldığınız programdan umduğunuzu bulamadığınızda hem yazılımı kullanmanızın çok büyük bir anlamı kalmaz hem de yazılım firmasınız haksız yere üzebilirsiniz.

Unutmayın ki 1.000.000$ değerinde yazılımlarda da “fatura” modülü var, 150.- TL değerindeki yazılımlarda da “fatura” modülü var. Sizce her ikisi de aynı olabilir mi!?

Almanız gerekenden çok daha üst bir program satın almak

Muhasebe programı satın alırken öncelikle personellerinin eğitim seviyesi ve yazılım kullanma tecrübelerini tartmanız gerekir. Çoğu firma personellerinin kullanamayacağı kadar üst seviye yazılımları almaktadır. Mesai saatleri içerisinde yazılımın kullanımını deneme yanılma ile öğrenme imkanı asla olamayacağı için de personeller programı hatalı kullanacaklardır. Bu hem yazılımı başarısız kılacak hem de personellerin yazılımı kötülemesine neden olacaktır.

Referansları aramamak

Mutlaka ama mutlaka referansları arayın. Eğer web sitelerinde referansların telefonlarını yazmamışlar ise firmadan tamamını isteyin. Onların kendi isteklerine göre referans telefon numaraları vermelerine asla razı olmayın. Yayınlanan bir referanstan bir tanesini siz seçin ve mutlaka arayın.

Ürün çözümlerine bakın

İlk olarak ürün çözümlerine bakıp tam olarak sizin sektörünüze özel bir çözüm var ise bunu okumak ve size uygun çözümü verip vermediğine bakmak en doğrusu olacaktır.

Karşılaştırma tablosunu inceleyin

Karşılaştırma tablosu en önemli bilgilerden birisidir. Çünkü karşılaştırma tablosunda aradığınız özelliklerin ince detayları vardır. Örneğin tüm muhasebe yazılımlarında “fatura” modülü vardır fakat çok az muhasebe programında “fatura” modülü içerisinde Tevkifatlı Satış, Net İndirim, Sipariş Bağlantısı veya Birden Fazla İrsaliyeyi Tek Faturaya Çağırma özellikleri vardır. Kısmi olarak faturalanamayan siparişler veya bir siparişteki bir ürünün ne kadarının faturalandığını ne kadarının sevk edilmediğini göremediğiniz bir sipariş modülü ne derece işinize yarar?

En Önemli Adım : Ürünün demosunu bilgisayarınıza indirin.

Mutlaka ama mutlaka ürünün demosunu bilgisayarınıza indirin. Bu en önemli adımdır. Yazılımı satın almadan evvel bilgisayarınızda doğru ve hatasız çalıştığını mutlaka görün ve mutlaka her modülüne bir kayıt yapmış olun. Asla herhangi birinin vaatleri ile yazılımı satın almayın.

Senaryolar oluşturun, satın aldıktan sonra yapacaklarınızı satın almadan yapın.

Mesela bir müşteri geldi size sipariş verdi, sonra siparişi yarı yarıya karşıladınız. Bunu programa ifade edemiyorsanız sipariş modülü sizin işinize yaramayacaktır. Veya birden fazla irsaliyeyi tek faturada faturalamak isteyin (kesinlikle başınıza gelecek) eğer bu özellik yok ise fatura için başka özelliğe bakmaya gerek bile kalmadı. Programı zorlayın…

Eğitim videolarını izleyin ve senaryonuzu uygulayın

İlk önce firmanızda en çok yapmak istediğiniz işler sıralayın. Sonra bu konu ile ilgili eğitim videolarını sırasıyla izleyip hemen bilgisayarınızdaki demo yazılım kopyası ile denemeye başlayın. Başaramadığınız durumda hemen müşteri temsilciniz ile irtibata girip yardım talep edin.

En Önemli Son Adım : Rapor talep edin

Bu adım genelde hiç kimsenin aklına gelmez veya es geçilir. Halbuki bir yazılım firmasının kalitesini ölçebileceğiniz en büyük 2. testtir. Yazılıma birçok bilgi girdiniz fakat bu yazılımdan istediğiniz raporları alamadıysanız (ki şu anda hiçbirisi aklınıza gelmeyecektir) o yazılım bir işinize yaramayacaktır. Rapor departmanı olmayan bir muhasebe programı size ancak stok mevcudu ile carilerin borç alacak bilgisini verir. Rapor konusunu netleştirin.

Comport Start Comport Plus Enterptise ERP

Genel Özellikler

Otomatik yedekleme x
Merkez Bankasından Günlük kurların çekilebilme x
Firmalar Arası veri Aktarımı Manuel x
Firmalar Arası veri Aktarımı Otomatik x x
Listeleri her formda çağırabilme ve listelere her yerde ekleme yapabilme
Düzenlenebilir kolonlar (liste biçimlendirme)
Gelişmiş sağ tuş menüleri
Listeler Arama
Filtreli Arama x
Sınırsız sayıda yeni firma açabilme
Raporların Excel, XML, PDF, Text vs. formatlarına aktarımı
Ağ Ortamında çok kullanıcılı olarak kullanabilme
Otomatik versiyon güncelleme
Güvenli ve Kolay Yönetilen Veritabanı Yapısı
Sürükle bırak yöntemiyle kolay form (fatura gibi) dizaynı
Kopya ekle ile her kartın, ve fişin alternatif kopyalarını üretebilme x
Seçimi süz tuşu ile üstünde bulunduğunuz kayıdın ortak kayıtlarını anında süzebilme
Kayıt süz ile listede istediğiniz birden fazla koşul ile filtre uygulayabilme
Yetki filtreleri ile izin vermediğiniz alanların görülmesine engel olabilme x
Listelere varsayılan filtre uygulayabilme x
Kullanıcıları yetkilendirme : Tüm modüllerde ve tüm işlemler için okuma, yazma, silme ve değiştirebilme yetkileri
Yeni yıl devir işlemleri
Min. Max. seviye Uyarıları x
Maliyet Analizini FIFO veya Ortalama maliyet yöntemine göre yapabilme
Yedek alma ve Yedek Geri Yükleme (manuel)
Listeler Arama 
Listeler Arama 
Listeler Arama 
Listeler Arama 
Listeler Arama 
Listeler Arama 
Listeler Arama 
Listeler Arama